Poruka povodom Svjetskog dana teatra: Umjetnost je mir
Poruka povodom Svjetskog dana teatra, 27. Marta 2024.Autor poruke: Jon FOSSE, NorveškaUmjetnost je mir Svaki čovjek je poseban, a ipak tako nalik na sve druge ljude. Naš vidljivi, spoljašnji izgled, naravno, razlikuje se od izgleda svih drugih ljudi i sve je to divno i krasno, ali u svakom od nas postoji i ono nešto što pripada samo nama i nikome drugome – nešto što nas čini onim što jesmo. Mogli bismo to nazvati svojim duhom ili svojom dušom. Isto tako se možemo opredijeliti da tom nečemu uopće ne dajemo nikakvo ime, da ga...
J.U.MES OBJAVLJUJE JAVNI POZIV ZA DRUGO IZDANJE DRAMADŽILUKA
U oktobru 2023. godine završeno je prvo izdanje „Dramadžiluka“, novog program koji je po prvi put realizovan u okviru 63. izdanja Festivala MESS. Cilj „Dramadžiluk“, u okviru kojeg se izvode scenska čitanja drama, jeste predstavljanje recentnih djela, kreiranje platforme za afirmaciju novih tekstova, povezivanje dramaturga, reditelja i glumaca, te olakšavanje pronalaska tekstova za nove pozorišne produkcije. Na prvom izdanju Dramadžiluka su izvedena scenska čitanja drama “Tama na rubu grada”, autora Darija Bevande (Bosna i...
SCENA MESS: PREDSTAVA „GIDIONOV ČVOR“ GOSTUJE U 12 GRADOVA BOSNE I HERCEGOVINE
Uz podršku Vlade Švicarske, predstava „Gidionov čvor“ u režiji Selme Alispahić sljedeće sedmice kreće na svoju bosanskohercegovačku turneju. Predstava će imati 20 izvođenja u 12 gradova Bosne i Hercegovine: Tuzla, Zenica, Mostar, Trebinje, Lukavac, Brčko, Banja Luka, Konjic, Travnik, Kakanj, Bihać. Prvo igranje bit će u Sarajevu 12. decembra. U maju ove godine u Pozorištu mladih Sarajevo održana je premijera predstave „Gidionov čvor“. U pitanju je projekat realizovan u koprodukciji Scene MESS, Pozorišta mladih Sarajevo i Udruženja...
GRAND-PRIX 63. FESTIVALA MESS ZA “OTHELLO”
Večeras je žiri u sastavu: profesorica Marina Katnić-Bakaršić iz BiH, producentica Jana Bäskau iz Njemačke, spisateljica Ana Stojanoski iz Makedonije proglasio pobjednike i pobjednice 63. Internacionalnog teatarskog festivala MESS: Zlatni lovorov vijenac za najbolje glumačko ostvarenje:Saulius Ambrozaitis kao Iago u predstavi Oskarasa Koršunovasa ″Othello“Saulius Ambrozaitis, koji pripada mlađoj generaciji izuzetnog ansambla Oskarasa Koršunovasa, u ulozi Jaga zapravo je prototip influencera. Njegova glumačka prisutnost i...
MESS KRITIKA: Mala domovina, velika predstava
Piše: Emina KovačevićPosljednjeg dana 63. izdanja, direkcija festivala MESS poklonila je publici i Malog i “velikog” MESS-a predstavu Chotto Desh, jednog od najvećih savremenih koreografa u svijetu, Akrama Khana. Ova predstava, naslovljena Chotto Desh – što znači mala domovina, zapravo je adaptacija ranije i Laurence Olivier nagradom nagrađene predstave Akrama Khana naslovljene Desh – domovina, pod rediteljskom palicom istaknute britanske rediteljice Sue Buckmaster, sa namjerom da se predstava prilagodi mlađoj publici.Predstava...
MESS KRITIKA: Kad dernek utihne
Piše: Mirza SkenderagićPretposljednji dan 63. Festivala MESS, okončan je izvedbom predstave „Noć s Aleksom“ Hrvatskog narodnog kazališta u Mostaru, autora Marka Tomaša, a u režiji Ivice Buljana, kao svojevrsnom živom teatarskom svirkom u kojoj metaforičko opijanje ne donosi zaborav ili sreću, već u sadašnjost doziva prošlost, a sa kojom opet neće stići ništa lijepo, već samo strah i prokletstvo. U ovoj predstavi intimne poetičnosti i apsurdne tragičnosti, rasutoj kao „san o životu“ ili „san o snu“, najmanje vrijednog se sazna o...
MESS KRITIKA: UMJETNOST VRIJEDNA UMJETNOSTI: Šetnja kroz Ofelijin vrt
Piše: Emina KovačevićT4. Ofelijin vrt je savremeni dramski tekst talijanskog pozorišnog reditelja i dramatičara Pietra Floridija, koji tematizira Aktion T4, program kroz koji je nacistička vlast ubijala “iz milosti” “genetski nepodobne”, koji su imali tzv. “živote koji nisu vrijedni života”. Užas i tamu historijskog i tematskog okvira, kao i konteksta u kojem se dramska radnja odvija, Floridi je iskoristio kao polazišnu tačku iz koje se razvija odnos dvije žene – Ofelije i Gertrude, kojima su simbolično data šekspirijanska imena....
MESS KRITIKA: Ples bestijalnih
Piše: Lamija MilišićRiječ „wakatt“ na mossi jeziku znači „naše vrijeme“, a s njegovim zvjerinjim licem smo se imali priliku suočiti u istoimenoj predstavi belgijskog Faso Danse teatra Burkine Faso i koreografa Sergea Aiméa Coulibalyja sedme noći 63. festivala MESS. „Wakatt“ nas dočekuje scenom punom sjenovitih ljudskih figura na granici neživog i kontrastnim jarkim polukrugom što sija iz dubine scene i tako budi ove žive mrtvace. Oni koračaju kroz debeli sloj crne tvari rasute po sceni, tvari koja podsjeća na crni snijeg ili pepeo....
PRVO IZDANJE DRAMADŽILUKA POTVRDILO ČINJENICU ZA BOLJOM AFIRMACIJOM DOMAĆEG DRAMSKOG TEKSTA
Panel diskusijom „Zašto pisati dramu“, završeno je prvo izdanje „Dramadžiluka“, novog programa Festivala MESS koji je ove godine po prvi put realizovan. Cilj scenskog čitanja drama je da se kreira platforma za afirmaciju novih tekstova, povezivanje dramaturga, režisera i glumaca, te olakša pronalazak tekstova za pozorišne repertoare. „Bitno je podržati Dramadžiluk jer on može postati platforma da se naš glas čuje. Ovo nije prvi projekat koji je pokrenut a da je kroz godine došlo do pada entuzijazma. To je ono što ne bih volio da se...
MESSpresso: WAKATT JE POTRAGA ZA NOVOM HUMANOŠĆU U SVIJETU UNIŠTENOM POHLEPOM
Na posljednjem festivalskom MESSpressu razgovarano je o predstavama „Wakatt“ i „Gidionov čvor“ koje su večeras na programu Festivala MESS. Večerašnja izvedba „Gidionovog čvora“ (18 sati, Pozorište mladih) bit će prevođena na znakovni jezik, dok je „Wakatt“ u 19 sati i 30 minuta na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo. Serge Aime Coulibaly, jedno od vodećih imena u polju savremenog plesa na afričkom kontinentu danas, sa svojom trupom Faso Danse Theatre predstavit će se u 19 sati i 30 minuta predstavom „Wakatt“ na sceni Narodnog...