„WOYCZEK“ OSVOJIO ZLATNI LOVOROV VIJENAC PUBLIKE FESTIVALA MESS
Prema ocjeni publike Festivala MESS (9,39), Zlatni lovorov vijenac publike osvojila je predstava „Woyczek“, u režiji Attile Vidnyánszky Jr. produkcije Nemzeti Színház Nonprofit Zrt iz Mađarske. Publika ovogodišnjeg Internacionalnog teatarskog festivala MESS u okviru glavnog programa imala je priliku pogledati 14 predstava iz 12 država sa učešćem 300 umjetnica i umjetnika.Podsjećamo, ranije danas su proglašeni laureati 62. Festivala MESS prema ocjeni stručnog žirija, pri čemu je „Ana Karenjina“ osvojila Grand Prix Zlatni lovorov...
Odakle si?
Piše: Mirza Skenderagić Takmičarski program ovogodišnjeg 62. izdanja Festivala MESS, zatvoren je predstavom „Porijeklo“ Thalia Theatera, u režiji Sebastiana Nublinga, nastaloj prema istoimenoj knjizi Saše Stanišića. Dok u knjizi autor ponire u najdublje i najskrivenije odaje vlastitog identiteta, roveći alatom autofikcije i postavljajući pitanja koja se ne tiču samo izbjeglica, u predstavi reditelj ostaje na površini izlaganja, prebacujući naratora na scenu i pokušavajući ga uklopiti u stilizirani teatarski svijet.„Odakle si? Odakle...
GRAND-PRIX 62. MESS-a ZA PREDSTAVU “ANA KARENJINA“
U Narodnom pozorištu Sarajevo, žiri u sastavu profesorica, književnica i urednica dr Andrea Lešić-Thomas iz Bosne i Hercegovine, teatarski i filmski redatelj Fator Berisha iz Kosova te umjetnički direktor, teatarski redatelj i dramaturg Giacomo Pedini iz Italije objavio je laureate i laureatkinje 62. Internacionalnog teatarskog festivala MESS. Grand Prix – “Zlatni lovorov vijenac za najbolju predstavu u cjelini” “Ana Karenjina“, Dramski studio „Prazan prostor“ i Kraljevsko pozorište „Zetski dom“ , Crna Gora Zlatni lovorov...
„MESS-OVA NAGRADA BILA JE ZNAK MOG POVRATKA U VOLJENO SARAJEVO“
Najviše festivalsko priznanje uručeno dubrovačkoj prvakinji Milki Podrug KokotovićNa svečanoj ceremoniji, Direkcija internacionalnog teatarskog festivala MESS, večeras je dodijelila svoje najviše priznanje, Zlatni lovorov vijenac za doprinos umjetnosti teatra Milki Podrug Kokotović, prvakinji dubrovačkog Kazališta Marin Držić. „O Milki su mnogi pisali eseje i govorili nevjerovatne stvari, naročito da je glumica sa nevjerovatnim očima punim tuge, sjete, ali i žvota, a taj njen život isijao je na pozornicima. Ona se zapravo nikada...
Ljube se. Vole se. Jebu se. Zauvijek. SVI.
Piše: Mirza Skenderagić Na koji način teatar može utjecati na ljude? Vječno je pitanje koje se postavlja još od prvih izlazaka na scenu, a zbog kojeg se teatar morao konstantno radikalno mijenjati i ubrzano razvijati, tragajući za odgovorom sa svakom novom predstavom. Zauvijek. Svi. I publika i umjetnici. Predstava koja ovo pitanje definiše kao živi objekt, a zatim ga izaziva tjelesno i intelektualno, koja ga udara u glavu, vuče za noge, koja mu gura ruke u usta, koja ga nastoji oslijepiti i oglušiti, koja sa njim vodi ljubav, a...
MILKA PODRUG-KOKOTOVIĆ DOBITNICA ZLATNOG LOVOROVOG VIJENCA ZA DOPRINOS UMJETNOSTI TEATRA
Prvakinji dubrovačkog Kazališta Marin Držić najviše festivalsko priznanje koje dodjeljuje Direkcija Festivala MESSMilka Podrug Kokotović, prvakinja dubrovačkog Kazališta Marin Držić, dobitnica je ovogodišnjeg Zlatnog lovorovog vijenca za doprinos umjetnosti teatra, najvišeg priznanja koje dodjeljuje Direkcija Internacionalnog teatarskog festivala MESS. Nagrada će joj biti dodijeljena na ceremoniji u subotu, 08. oktobra, 2022. u 18 sati i 30 minuta u Narodnom pozorištu Sarajevo.Milka Podrug Kokotović, karijeru je počela kao...
Geografija traume
Piše: Mirza SkenderagićIzvedena sedmog dana Festivala MESS, na sceni Pozorišta mladih Sarajevo, višestruko nagrađivana predstava „Jugoslavija, moja otadžbina“ je festivalskoj publici ovogodišnje selekcije, došla gotovo poput brechtovske pauze sa obrnutim značenjem i umjesto poziva na buđenje iz privida iluzije, probudila je iz aktivne teatarske bajke dotadašnjih predstava i vratila je u pasivnu iluziju vlastite stvarnosti. Predstava Marka Misirače, nastala prema romanu „Jugoslavija, moja dežela“ Gorana Vojnovića, u koprodukciji...
CAR EDIP: Karta u jednom pravcu
Piše: Stela MiškovićZa razliku od većine ostalih savremenih čitanja Sofoklovog „Cara Edipa“, u kojima se, upravo zarad savremenosti, pokušava napraviti otklon od samog bića antičke tragedije, od fatalne vezanosti karaktera za Sudbinu, odnosno Bogove kao neminovnosti, čitanje reditelja Diega de Brea se oslanja upravo na taj fatum. Na hibris hamartiu. Ono što nas čeka – čeka nas – i mi tu ništa ne možemo da napravimo. Imajući u vidu da je predstava nastajala u vrijeme globalnog paničnog straha, od do tada nepoznate pošasti – korone,...
SARA-JE-VO: Kako izliječiti dušu?
Piše: Stela MiškovićPraizvedba plesne predstave koreografa Edhema Jesenkovića „Sara-je-vo“ odigrana je sinoć u Pozorištu mladih Sarajevo (plesači Mojca Majcen, Ognjen Vučinić, Miona Petrović, Luka Ostrež, Ana Kuzmanović, Emir Fejzić)Na sceni sa minimalističkim dekorom, dominira monolit kao simbol cjelovitosti, jedinstva, čvrstine, postojanosti. Osim njega, tu se nalazi metronom, čiji zvuk nas podsjeća na sat koji, otkucava, na prolaznost vremena i stvari, kao i na činjenicu da je sve podložno promjeni i habanju, koliko god...
Otkazana izvedba predstave „Mala Frida“ na Malom MESS-u
Direkcija Internacionalnog teatarskog festivala MESS obavještava publiku da se uslijed bolesti glavne glumice otkazuje izvedba predstave „Mala Frida“ koja je bila predviđena za izvedbu u subotu 08.10. u 11 sati u Pozorištu mladih Sarajevo.„Draga naša mala publiko u Sarajevu, svi znamo kako u zadnje vrijeme živimo suočeni s nepredviđenim situacijama, nažalost jedna takva pogodila je i našu Malu Fridu. Zbog korone vam ne možemo doći u planiranom terminu u subotu 8.10. u 11 sati, ali se veselimo da ćemo se zdravi, sretni i veseli...