PREMIJERA PREDSTAVE “SARAJEVO FEELING” 16. DECEMBRA NA SCENI SARTR-A

 U četvrtak, 16. decembra, s početkom u 20:00, u Sarajevskom ratnom teatru, premijerno će biti izvedena predstava “Sarajevo Feeling”. Tekst Almira Bašovića na scenu SARTR-a postavlja Thomas Steyaert, u kreaciji i izvedbi Snežane Bogićević, Maje Salkić, Jasenka Pašića, Davora Sabe, Adnana Krese, Amara Selimovića, Igora Skvarice, Kemala Rizvanovića, Lidije Kordić, Ivone Baković i Hane Zrno. Dramaturgiju predstave potpisuje Nejra Babić, kostimografiju Lejla Hodžić, scenografiju Monika Močević, a dizajn postera Dragomir Križić.Drama...

MESS KRITIKA: Voljeti zločince

Piše: Mirza SkenderagićNa sceni Narodnog pozorišta u Sarajevu, konačno je izvedena predstava „Čitač“ Beogradskog dramskog pozorišta, čija je sarajevska premijera u sklopu 61. izdanja Festivala MESS, otkazana zbog pogoršanja epidemiološke situacije. Međutim, njena novembarska izvedba je, čini se, zbog trenutne političke situacije u BiH i regionu u kojoj se javno iskazuje ljubav prema ratnim zločincima, stigla u potrebnijem trenutku, jer dok političari rade sve da međusobno udalje dva grada, teatar ih ponovo približava, pokazuje im...

MESS KRITIKA: Fenomen “online teatra”

Fenomen „online teatra“ Stuck in traffic, one can always amuse oneself by listening to the Gulf radio reports: the time of information never stops, the slower things are on the roads the more things circulate on the wavelengths. (…) Leisure in the virtual era.- Jean Baudrillard, The Gulf War Did Not Take PlacePredstava se (ni)je desilaPiše: Lamija MilišićGledanje „online“ teatarskih predstava podjeća na bodrijarovsku razonodu virtualnog doba, s bitnom razlikom razloga priklanjanju virtualnom mediju. Kada govorimo o fenomenu „online...

MESS KRITIKA: „Online teatar“ i srednje krupni plan

(„Bokser“, Thalia Theather)Piše: Mirza SkenderagićU kojoj mjeri „online teatar“ mijenja, ne samo gledateljev doživljaj predstave, nego i njenu formu, jasno pokazuje posljednje „izvedeno“, ili preciznije, prikazano, teatarsko ostvarenje 61. izdanja Festivala MESS, a riječ je o gangsterskoj drami „Bokser“ rediteljice Ewelin Marciniak i njemačke umjetničke trupe Thalia Theater.Kako predstava „Bokser“ počiva na iznošenju narativa, odnosno na izgradnji biografske priče o Jakubu Shapiru, jevrejskom bokseru i njegovom „uspjehu“ tokom...

MESS KRITIKA: Može li predstava “prebaciti” preko rampe ekrana?

(„Zajedničke priče iz Bosne i Hercegovine, Njemačke i Ruande“, The Grey Stories Germany / Mashirika Performing Arts / Media Company Rwanda)Piše: Emina Kovačević Predstava „Zajedničke priče“, ili, „Priče koje dijelimo“, nastala je kao autorski projekat grupe umjetnika iz Njemačke, Ruande i Bosne i Hercegovine, u produkciji The Grey Company, Mashirika Performing Arts, Media Company Rwanda i Sarajevskog ratnog teatra. Snimak ove predstave, koja tematizira ljudsku prirodu, pitanje kulturnog nasljeđa, rat i genocid, publika je mogla...

MESS KRITIKA: ŠINDLEROV LIFT: Od Cvijetića do Mladenovića, od ravni književnosti do ravni teatra

Piše: Emina Kovačević Predstava Kamernog teatra 55 – Schindlerov lift, u režiji Kokana Mladenovića, nastala je po istoimenom romanu jednog od najznačajnijih živućih bh. pisaca – Darka Cvijetića. Sam roman karakteriše dominantno dokumentaristički prikaz života i smrti stanovnika Crvenog solitera u Prijedoru, i obuhvata prijeratni, ratni i poratni period. Cvijetićevo pismo je kondenzirano, lišeno prekomjerene sentimentalnosti, i sukobnosti. Stvarnost, svakodnevnicu, i prošlost, on predstavlja gotovo veristički, čak i kada zalazi u...

MESS KRITIKA: „Kreketanje“: rizik rođenja

Piše: Lamija MilišićDrama se temelji na uspjehu apstrakcije da skicira model svijeta u kom zornom ne postaje punina zbilje, već punina ljudskog ponašanja u stanju eksperimenta. - naglašava H. T. Lehmann u knjizi Postdramsko kazalište, koja se čini prikladnom za spomenuti na početku govora o satiričnoj, metateatarskoj predstavi „Kreketanje“, koja savremeno (postdramsko) pozorište želi pobijediti u njegovoj vlastitoj igri. Višestruko nagrađivana predstava Narodnog pozorišta Tuzla i režisera Aleša Kurta, odigrana je na sceni...

Nijazu Alispahiću uručen Zlatni lovorov vijenac za doprinos umjetnosti teatra Festivala MESS

Na svečanoj ceremoniji u Narodnom pozorištu, Direkcija festivala MESS je svoje najviše priznanje Zlatni lovor vijenac za doprinos umjetnosti teatra uručila Nijazu Alispahiću, dramskom piscu, knjiženiku i dugogodišnjem umjetničkom direktoru i dramaturgu Narodnog pozorišta Tuzla.„Nikada se nisam zanosio niti vjerovao da umjetnost može promijeniti svijet, ali može donijeti nešto što je vrlo moćno. Može poslati krik koji ostaje vječan. Sve što sam imao dao sam ljepoti u srcima drugih, a to je moje srce“, emotivno je istakao Nijaz...

MESS KRITIKA: Med zidima, pred licem uništenja

Piše: Lamija Milišić[T]o je razočarana ljubav prema svetu i ljudima. (…) Opasno je stavljati čoveka na, za njega, previše teške probe. Tada se neće sačuvati poštovanje prema njemu. Lako je osuditi ženu koja hoće svoje dete da prepusti smrti samo da ona spase svoj život. To je nakazan čin. A ipak žena, koja čitajući o tom činu na udobnom kanabetu osuđuje onu svoju nesrećnu sestru, treba da razmisli da li u njoj samoj, pred licem uništenja, strah ne bi bio jači od ljubavi. Možda bi, a možda i ne bi - ko bi to bio kadar unapred da...

MESS KRITIKA: ČEKAJUĆI DA PONOVO PADNE SNIJEG

Piše: Emina KovačevićRoman Snijeg Orhana Pamuka, vjerovatno najvećeg savremenog turskog pisca, napisan je početkom ovog stoljeća, i tretira kompleksnu političku situaciju u Turskoj, sublimirajući je u pogranični gradić Kars, i perspektivu melanholičnog pjesnika Ka. Napisan je početkom ovog, i bavi se dominantno posljedicama turbulentnog, prethodnog stoljeća.  Siže romana obuhvata tri dana snježne mećave, koji na trenutak izoliraju Kars i Ka u njemu, i povod su za niz događaja koji se očituju kao metonimija cjelokupne, rovite...