MESS PREMIJERA: ŠTO NA PODU SPAVAŠ

Scena MESS
Narodno pozorište Sarajevo
Gradsko dramsko kazalište „Gavella“
Srpsko narodno pozorište Novi Sad

BOSNA I HERCEGOVINA, SRBIJA, HRVATSKA

 

09/10/22
19:30
Narodno pozorište Sarajevo

Autor:
DARKO CVIJETIĆ

Režija i dramatizacija:
KOKAN MLADENOVIĆ

Igraju:
DARKO CVIJETIĆ
ALEKSANDRA PLESKONJIĆ
MERIMA LEPIĆ REDŽEPOVIĆ
TENA NEMET BRANKOV
SAŠA KRMPOTIĆ
SVEN ŠESTAK
IGOR PAVLOVIĆ
MAJA IZETBEGOVIĆ
ALDIN OMEROVIĆ
IVAN GRČIĆ
DARKO RADOJEVIĆ
NIKOLA BAĆE
MILAN UZELAC

Predstava “Što na podu spavaš” rađena je po motivima istoimenog romana Darka Cvijetića. Međutim, za razliku od romana predstava nam u prvi plan stavlja Pisca – Darka, koji zajedno sa ansamblom predstave, a na osnovu sećanja o svojoj porodici u ratu, na pozornici stvara svijet romana “Što na podu spavaš”. Glavni junak tih sjećanja Darkin je mlađi brat – Bota – koji će se sa nepunih 18 godina kao pripadnik vojske JNA naći zarobljen u kasarni Viktor Bubanj u Sarajevu. Dok kapetan Topić pokušava da spasi dječake iz kasarne, Botini i Darkini roditelji čekaju sina u Prijedoru gdje majci Karmeli kao Hrvatici prijeti hapšenje i odvođenje u logor. Botin najbolji drug Anđelo, ne mogavši da dočeka Botu, prijavljuje se i sam u vojnu policiju “da budu isti ves”. Senka, Sarajka, Botina ljubav, čekat će ga i nakon što se zapuca, svaki dan, rizikujući život za minut slobode. Ovi i mnogi drugi likovi smjenjuju se u mozaiku karakterističnom za prirodu sjećanja, dok pisac događaje mijenja i oblikuje. Neki će se lik pobuniti protiv pisca (“Nije tako bilo!”) dok će mu drugi nježno voditi ruku kojom piše (“Zašto stalno pišeš o ratu, Darko? Piši bajke…”) U cjelini ovi djelići mozaika stvaraju sliku bespoštedne ratne patnje, koja se nikada nije smjela desiti i koja se nikada ne smije ponoviti.

Scenografija:
MARIJELA MARGETA HAŠIMBEGOVIĆ

Kostimografija:
MARITA ĆOPO

Muzika:
IRENA POPOVIĆ DRAGOVIĆ

Pokret:
AMILA TERZIMEHIĆ

Dramaturgija:
DUBRAVKO MIHANOVIĆ
MINA PETRIĆ

Scenski govor:
DEJAN SREDOJEVIĆ

Asistent reditelja:
IGOR PAVLOVIĆ

Fotografija:
MARIJA ERDELJI