5. APRILA SVEČANO OTVARANJE 28. IZDANJE MODULA MEMORIJE
– Vječita Vijećnica Rikarda Larme se vraća u Vijećnicu –
J.U. MES će u srijedu, 5. aprila, upriličiti svečano otvaranje izložbe fotografija “Sarajevo, vječita Vijećnica”, fotografa Rikarda Larme, kojom će I zvanično početi program 28. Izdanja kulturološkog programa Modula Memorije. Otvaranje izložbe bit će organizovano u saradnji sa Gradom, a u okviru obilježavanja početka opsade Sarajeva. I ove godine, program će trajat iod početka aprila do 9. maja, kada će na Dan pobjede and fašizmom biti upriličena gostujuća predstava grupe Laibach. Svi programi ovogodišnjeg Modula Memorije objavljeni su na web stranici Festivala MESS, te Facebook https://www.facebook.com/festivalMESS i Instagram profilu Festivala MESS, te će se na njima moći pronaći sve najave I informacije.
Izložba „Sarajevo, vječita Vijećnica“ je izložba fotografija Vijećnice iz perioda opsade Sarajeva, nastalih za vrijeme trajanja agresije na Bosnu I Hercegovinu od 1992. do 1995. U pitanje su fotografije Rikarda Larme, jednog od najznačajnijih ratnih bosanskohercegovačkih fotografa I fotoreporteta, koji je svoju karijeru kasnije izgradio po čitavom svijetu. Ova izložba pokazuje Vijećnicu koja je simbol hrabrosti, ljepote I jedan od najznačajnijih kulturnih spomenika, u svoj svojoj ljepoti čak i u radikalnim okolnostima.
“Rikard Larma je rođen je u Zavidovićima 2. aprila 1954. godine. Završio je Srednju školu fotografskog smjera i od tada cijeli život radi, uči, kreira, stvara, promiče, promovira i živi fotografiju. Prvi učitelj mu je bio otac Leopold, zatim se kao fotoamater usavršavao na tečajevima fotografije u višim razredima osnovne škole u Sarajevu, a potom u Foto-kino klubu 26. novembar, kasnije u Foto-savezu BiH i Foto-savezu Jugoslavije. Kao početnik fotoamater proslavio se „life“ i portretnom fotografijom, ali se bavio mnogim oblastima i žanrovima fotografije. S nepunih 20 godina postao je najmlađi Fotoamater prve klase u BiH i tadašnje zajedničke države Jugoslavije. Od 1974. godine je radio u različitim izdanjima novinske kuće “Oslobođenje” iz Sarajeva i brojne druge sarajevske i jugoslovenske časopise – od sportskih novina preko nedjeljnih magazina, estrade, umjetnosti, porodice, politike, biznisa… Bio je među najboljim fotoamaterima u BiH i učestvovao je na brojnim izložbama fotografije u zemlji i u svijetu. Početak rata ga je preko noći učinio ratnim fotoreporterom i dugo je radio za Associated Press. Urbana legenda vezana za profesionalnost Rikarda Larme kaže da je jednom zaustavio objavu fotografije čovjeka kom je bomba otkinula obje ruke i kada su ga pitali zašto je odbacuje rekao je da je saznao da je tom čovjeku ruke otkinula njegova bomba kojom je nepropisno rukovao, a ne neprijateljska. Ovakav odnos prema isitni Sidran je komentarisao riječima da „vrhunske umjetnosti nema bez vrhunske etičnosti i da tek to dvoje zajedno proizvodi vrhunsko umjetničko i ljudsko zadovoljstvo“.” (dio iz teksta Rubine Čengić “Rikard Larma, čovjek koji ne želi da zaboravi(mo) jer zna da je važno da pamtimo”, napisanog povodom otvaranja izložbe u Vijećnici, 5. aprila)
Direktor, Nihad Kreševljaković je, povodom otvaranja izložbe, istakao: “ Posljednji put, izložbu Rikarda Larme smo u okviru Modula Memorije realizirali prije 14 godina. Vijećnica je tada još uvijek bila ruševina. Povratak Larme u njegovo Sarajevo i postavka njegovih nevjerovatnih fotografija u Vijećnici događaj je od historijskog značaja poput onih nekih divnih epizoda iz prošlosti o ljubavi Sarajlija i Sarajki prema svom gradu. Ne postoji bolji datum za ovu izložbu od 5. aprila kao podsjetnik na neuništivost onoga što je suština ovog grada – na njegov kosmopolitski karakter i kontrastnost koja nikog ne može ostaviti ravnodušnim.”