MESS KRITIKA: Bijesna tišina našeg vremena
Piše: Lamija MilišićPuna krika i bijesa koji ne znače ništa, scena Pozorišta mladih u Sarajevu je šeste noći 63. festivala MESS publiku dočekala predstavom „Pod oba sunca“ Kraljevskog pozorišta „Zetski dom“, u režiji Borisa Liješevića. Ova adaptacija Stele Mišković istoimenog romana Ognjena Spahića pozorišnim je jezikom (trans)generacijsku traumu doživjela u intenzitetu koji je djelomično zarobio u izvorni žanr Spahićeve pripovijesti, ali ipak podarila upečatljiv prikaz duha našeg vremena.Bitna odlika generacijske proze, kojoj...
GRADIMIRU GOJERU URUČEN ZLATNI LOVOROV VIJENAC ZA DOPRINOS UMJETNOSTI TEATRA
Noćas je u Galeriji Gabrijel u Kamernom teatru 55 održana svečana ceremonija dodjele Zlatnog lovorovog vijenca za doprinos umjetnosti teatra Gradimiru Gojeru, kao najveće priznanje koje dodjeljuje Direkcija Festivala MESS. U svojoj bogatoj biografiji bilježi preko šezdeset knjiga, te 129 teatarskih režija za koje je osvojio oko trideset nagrada, uključujući Šestoaprilsku nagradu Grada Sarajeva - za ostvarenja u scenskoj umjetnosti i posebno za režiju predstave Bašeskija, san o Sarajevu. Jedan je od osnivača Mostarskog teatra mladih...
MESS KRITIKA: Nepodnošljiva lakoća podaništva
Piše: Lamija MilišićDa u teškim vremenima muze ipak neće zašutjeti podsjećaju nas Totovi Örkényja Istvána, mađarskog književnika koji je ovom novelom i dramom apsurda iz 1967. godine opisao „sizifovsku sudbinu mađarske vojske“ u Drugom svjetskom ratu. Postavljena na scenu Sarajevskog ratnog teatra u martu ove godine i uvrštena u selekciju 63. festivala MESS, predstava „Totovi“ u režiji Andrása Urbána pokazuje potencijal Istvánovog inicijalnog konteksta, donoseći publici svirepu komičnost ljudske poslušnosti.Sva bol idile je u...
MESSpresso: “POD OBA SUNCA” – SA SISTEMIMA SE RASPADAJU LJUDI, PORODICE, SVJETOVI
Na redovnom festivalskom MESSpressu jutros je razgovarano o projektu Dramadžiluk i drami „Tama na rubu grada“ te predstavi „Pod oba sunca“ u produkciji Kraljevskog pozorišta „Zetski dom“ iz Crne Gore u režiji Borisa Liješevića prema tekstu Ognjena Spahića, koja je na progamu 63. MESS-a večeras u 20 sati na sceni Pozorišta mladih Sarajevo. Dario Bevanda, jedan od autora dramskih tekstova odabranih za scenska čitanja prvog Dramadžiluka istakao je važnost ovog programa za vidljivost savremenih dramskih tekstova. „Tama na rubu grada“...
MESS KRITIKA: Nagađanje i dosada
Piše: Emina KovačevićDok se “opravdanje” za Koršunovasovo čitanje Šekspirovog Otela, koje je publika imala priliku pogledati treće noći 63. MESS-a, moglo pronaći u magičnim vizualima i koloritu glumačke igre, teško je pronaći pozitivne aspekte ove inscenacije Čehovljevog “Ivanova”. Na papiru, u afiši, predstava djeluje kao garantovani uspjeh – Mađeli je jedan od najvećih pozorišnih reditelja u regiji, Željka Udovčić-Pleština je jedna od najboljih dramaturginja, ansambl Narodnog pozorišta u Sarajevu čine odlični glumci, a Čehov je...
MESSpresso: SVIJET SE MIJENJA – UMJETNOST OSTAJE
Zijah Sokolović i Maja Izetbegović razgovarali su jutros na festivalskom MESSpressu o predstavi „Ivanov“ Paola Magellija nastalu u produkciji Narodnog pozorišta Sarajevo, dok su Sead Pandur i Adnan Kreso govorili o predstavi „Totovi“ u režiji Andrasa Urbana u produkciji SARTR-a. Obje predstave su večeras na programu 63. Festivala MESS u 19 sati i 30 minuta („Ivanov“, NPS) i u 22 sata (Totovi, SARTR). Zajedno sa predstavom „Noć s Aleksom“ čine bh. selekciju na 63. MESS-u. Zijah Sokolović, četverostruki dobitnik Zlatnog lovorovog...
MESS KRITIKA: Pjesma ljudi i djece
Piše: Mirza Skenderagić„Ako imate nešto da kažete, jednostavno recite! Ko pjeva?“, rekli bi mrzitelji opere i ne baš pretjerano osjećajni ljudi. Bez uvrede. Ali šta ako postoje misli koje je nemoguće reći naglas, ne samo uputiti drugome, nego uopšte izustiti zbog težine njihove istine. Šta ako se radi o djeci. Pokvarenoj, uplakanoj, drhtavoj, skakutavoj, omamljenoj... strašnoj djeci. Kako izgovoriti istinu o strašnoj djeci. I kako da to urade slabi ljudi. Da u teatru nekad ne postoje riječi izvan pjesme, dokazuje predstava „Deca“...
MESS KRITIKA: Strah teatra od fašizma
Piše: Mirza SkenderagićUoči sredine 63. MESS-a svoju novu sarajevsku izvedbu koja uključuje čitavo gledalište Sarajevskog ratnog teatra, za razliku od improvizovanog kamernog u Narodnom pozorištu, dočekala je zasigurno najpolitičkija predstava ovogodišnjeg izdanja Festivala, intrigantnog naslova „Projekt Handke ili pravda za Peterove budalaštine”, pozorišne grupe Quendra Multimedia iz Prištine, producirana u suradnji s talijanskim Mittelfestom & Teatro della Pergola, njemačkim Theater Dortmund te Narodnim pozorištem Sarajevo i...
GRADIMIRU GOJERU ZLATNI LOVOROV VIJENAC ZA DOPRINOS UMJETNOSTI TEATRA
Zlatni lovorov vijenac za doprinos umjetnosti teatra, kao najveće priznanje koje dodjeljuje Direkcija Festivala MESS ove godine ide u ruke Gradimira Gojera, višedecenijskog teatarskog djelatnika. Priznanje će mu biti uručeno na ceremoniji u četvrtak, 05. oktobra, 2023. u 19 sati u Galeriji Gabrijel Kamernog teatra 55. Gradimir Gojer rođen je 1951. u Mostaru, a svoj radni vijek proveo je u Sarajevu gdje je na Filozofskom fakultetu diplomirao Komparativnu književnost sa teatrologijom, te Pozorišnu i radijsku režiju. U svom...
MESSpresso: „DJECA“ SU TEATARSKI DOŽIVLJAJ KOJI ĆE PROBUDITI DIJETE U NAMA
Ekipa beogradskog Narodnog pozorišta, čija je predstava „Djeca“ večeras na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo u 19 sati i 30 minuta u okviru programa 63. Festivala MESS, jutros je govorila o ovom neobičnom teatarskom ostvarenju, koje rado gledaju sve generacije. Riječ je jednom formatu opere nastaloj prema stihovima iz istoimenog romana Milene Marković koji je osvojio NIN-ovu nagradu samo devet mjeseci prije premijere u oktobru 2022. U ovom teatarskom ostvarenju glumci su i pjevači i muzičari, dok je orkestar također na sceni, a...