AMORE: Ljubav, ubitačna i plovna
PIŠE: Lamija MilišićDok se publika okuplja u dvorani sarajevskog Narodnog pozorišta, na sceni ih nijemo dočekuje, crvenim pločama okruženo, povijeno drvo. Prva, banalna asocijacija o toj scenografiji dolazi u obliku pitanja – da li ćemo čekati Godoa – a ubrzo shvaćam da je drvo potpuno suho i blijedo, gledajući samo njega vrijeme ne protiče. Mjuzikl "Amore" ubrzo počinje, izlaskom jedne muške kreature obučene u bijelo u gledalište, nakon čega prosto sjeda u jedan od stražnjih redova i nastavlja s nama promatrati dešavanja na...
Neka plešu, Woyczek
Piše: Mirza Skenderagić Teatar je nekad lud, nekad bolan, nekan veseo, nekad tužan. Teatar je nekad dosadan, a nekad i spektakularan i urnebesan. Nekad je i šaren, a nekad jednobojan. Agresivan i miran. Odbojan i senzualan. Glasan i tih. Razigran i usporen. Oznojen i suh. Neusklađen i precizan. Teatar je sve ovo i još nešto više u mađarskoj postavci Büchnerovog Woyczeka reditelja Attile Vidnyánszky Jr. i ansambla Nemzeti Színház Nonprofit Zrt. U tom rasplesanom, seksepilom nabijenom, šarenom teatarskom bunilu, izvedenom na sceni...
PICTURE PERFECT: “It is not about feeling, it’s about showing”
Piše: Stela MiškovićPredstava “Picture Perfect” reditelja Achim Wielanda, već na samom početku involvira gledaoce u radnju. Na predstavu moramo doći spremni, trideset minuta ranije, sa unaprijed instaliranom aplikacijom WhatsApp. Sa puno uzbuđenja iščekujemo nepoznato. Međutim vrlo brzo ispostaviće se da ustvari WhatsApp postaje teatarski prostor, a mi, ubačeni u grupni chat, ipak ostajemo posmatrači, odnosno publika. Tako povučena paralela doziva u sjećanje na čuvenu Šekspirovu rečenicu “All the world's a stage”. Da, cijeli svijet...
REPUBLIKA BAKLAVA: Naivnost utopije
PIŠE: Lamija MilišićPublika u Narodnom pozorištu u Sarajevu je četvrtog dana 62. Internacionalnog teatarskog festivala MESS imala priliku pogledati predstavu "Republika Baklava", prvi put izvedenu izvan Grčke. Režiser Anestis Azas je još na 59. MESS-u učestvovao predstavom "Čist grad" kao korežiser, baveći se unekoliko sličnom temom iskustva prelaska ili relativizovanja državnih/nacionalnih granica i posljedicama tog čina na vrjednovanje pojedinca.Na početku nas dočekuje režiser, koji predstavlja ansambl i uvodi u temu predstave –...
LJUBIČASTO: Pustite me, idem da prošetam.
Piše: Stela MiškovićNastala bez konkretnog tekstualnog predloška, kroz zajedničke improvizacije i građenje odnosa i teksta, na osnovu ideje i strukture koju je osmislila rediteljka Selme Spahić, predstava „Ljubičasto“ raskrinkava mitove koje gajimo (balkanski narodi pogotovo) o porodici i odnosima u porodici.Kroz savršeno usklađeni realizam (naturalizam čak) i zaumnost, koheziju konkretnog i apstraktnog, suočavamo se sa nama samima i demonima koji svakog časa mogu izaći na površinu a da toga nismo ni svjesni.Građanska porodica....
CEREMONIJA ČAJA: Bol iz nehata
PIŠE: Lamija MilišićTreći dan 62. Internacionalnog teatarskog festivala MESS obilježila je predstava "Ceremonija čaja" ansambla SRSLYyours. Okupljajući umjetnike iz Grčke, Kipra, Švedske, Njemačke i Švicarske, ansambl se sa režiserom Achimom Wielandom u svom radu bavi različitim sociopolitičkim temama, a na ovogodišnjem MESS-u će nam također izvesti predstavu "Picture Perfect"."Ceremonija čaja" je 60-minutna strepnja nad nasiljem iz nehata, nad boli svijeta na koju pristajemo, koju posredno nanosimo i koju zbog te posrednosti...
BRAĆA KARAMAZOVI: Revolucionar je čovjek proklet
PIŠE: Lamija MilišićPosmatrati scenu nasilja u teatru vrlo često znači osjetiti moć, iz proste činjenice da smo tad i samo tad uspjeli izdržati pogled zla. Posmatrati scenu nasilja u teatru vrlo često znači načiniti sebe, ili priznati sebe, kao visokoperceptivnog, neinvolviranog diletanta. Opasnost sterilnosti granica te perceptivnosti osvješćujemo tek ako je vanpozorišna trenutačnost ekstremna, invazivna – ako teatar doživljavamo kao privilegovan prostor koji nas tobože skriva od prokletstva što se klati s obzora. Čemu Dostojevski...
MALI MESS JE OTVOREN!
Koncertnom predstavom „Pjeva mi se pjesma“ orkestra Poco Loca u režiji Renate Carole Gatice iz Hrvatske otvoren je Mali MESS. Ova razdragana predstava okupila je na Trgu Jurislav Korenić ispred Pozorišta mladih mališane te ih uz pjesmu povela na čarobno putovanje kroz poznate bajke. Socijalna inkluzija kao vrijednost koju Mali MESS promovira podrazumijeva proces u kojem se svoj djeci daje mogućnost da uče, igraju se i žive zajedno, te da se razvijaju u osobe koje razumiju i poštuju jedni druge. „Kako prethodnih tako i ove godine...
DOBRODOŠLI NA BOLJU PLANETU ZEMLJU – DOBRODOŠLI NA 62. MESS!
„Teatri su ponovo mjesta okupljanja. Puno je toga što možemo naučiti u teatru. To nije mjesto gdje se ljudima nude lažne nade, kao što to najčešće čine političari širom svijeta“, uvodne su riječi kojima je direktor Internacionalnog teatarskog festivala MESS, Nihad Kreševljaković pozdravio publiku u Narodnom pozorištu Sarajevo na ceremoniji otvaranja 62. MESS-a. Sarajevo će 62. put biti teatarski centar ne samo BiH nego i regije, bivajući domaćin teatrima i gostima iz Njemačke, Mađarske, Italije, Švicarske, Grčke, Kipra, Japana,...
BRAĆA KARAMAZOVI VEČERAS OTVARAJU 62. MESS
Prvi dio diptih predstave Braća Karamazovi - Sve sretne porodice nalik su jedna na drugu u režiji Olivera Frljića, otvorit će večeras 62. Internacionalni teatarski festival MESS. Urađena u produkciji Zagrebačkog kazališta mladih u režiji Olivera Frljića, ovaj pozorišni komad se po prvi put izvodi na gostujućoj sceni, a posebno je zanimljivo da je ova teatarska kuća skoro trideset puta gostovala na MESS-u od njegovog osnivanja. „Čast nam je otvoriti ovogodišnji MESS. Predstavom „Braća Karamazovi“ pokušavamo se baviti društveno...