PERFORMANS „PARTITURA #1 – DESET BALETA (OSCILACIJE)“ PRUŽIO JEDINSTVENO UMJETNIČKO ISKUSTVO
Ovaj performans pružio je priliku nama, ali i publici, jedan izlaz iz svakodnevnice i ulazak u jedan novi i drugačiji svijet. U vremenu kada kultura boluje zbog situacije u kojoj se nalazimo, ovaj performans postao je još bitniji kako za nas autore tako i za publiku“, naveo je Daniel Premec, jedan od autora performansa „Partitura #1 – Deset baleta (oscilacije)“ koji je u subotu, 24. oktobra održan u Historijskom muzeju BiH. Ova trajna performativna instalacija nastala u okviru Platforme MESS 60 i u saradnji sa Historijskim muzejom BiH, publici je ponudila jedinstveno iskustvo snažnog skulpturalnog i transformativnog karaktera, a u cijelom toku performansa koji je trajao od 14 sati do ponoći, umjetnici i umjetnice izvodili su niz performativnih radnji koje su se događale sasvim slučajno.
„Rad na ovom performansu bio je jedno novo iskustvo za mene. Koncept koji sam imao od ranije morao sam u potpunosti prilagoditi Covid-19 kontekstu i shvatiti kako privući publiku, a istovremeno ispoštovati sve zdravstvene preporuke. Saradnja sa Danielom i svim performerima pružila mi je posebno zadovoljstvo i hvala kako njima tako i publici što smo u ovom veoma specifičnom vremenu imali jedno posebno umjetničko iskustvo“, istakao je nakon performansa Thomas Steyaert po čijoj ideji i konceptu je i rađen performans.
Direktor Internacionalnog teatarskog festivala MESS, Nihad Kreševljaković, ranije je naglasio da ovaj projekat, nastao u okviru Javnog produkcijskog poziva “Platforma MESS 60”, pozorište nakon pandemijskog iskustva čini prostorom intenzivne razmjene, na fonu historije istraživanja scenskog jezika festivala MESS.
U performansu su učestvovali Benjamin Bajramović, Kemil Bektesi, Adna Hasanić, Ermina Kurevija, Snežana Marković, Adis Mehanović, Selma Mehanović, Adna Muslija, Zlatan Školjić, Thomas Steyaert i Siniša Vidović. Na izradi instalacija uz Steyaerta i Premeca radili su i Kemil Bektesi, Hana Hurem i Adna Muslija, dok je za orginalnu muziku komponovao Brecht Ameel. Kostimografkinja projekta bila je Irma Saje, a organizatori su posebnu zahvalu za realizaciju performansa uputili Adnanu Brankoviću, Redžinaldu Šimeku i Nerminu Hamzagiću.